Direktlänk till inlägg 30 oktober 2008

Min passion

Av Oscar Hult - 30 oktober 2008 22:11

Att läsa är någonting gjort sedan jag var väldigt ung men det var inte förrän jag började i högstadiet för lite mer än 4 år sedan som jag började läsa på allvar då vår svenskalärare gav oss varsin läsdagbok där hon uppfodrade oss att skriva vilka böcker vi hade läst och vilken författare som skrivit dem. Ännu idag så håller jag på att fylla den och jag läser när jag får en tid över.


Min första riktigt tjocka bok om man räknar bort Harry Potter böckerna var nog säkert när jag gick i åttan på vårtermninen vilket var Eragon av Christopher Paolini. Den boken fick mig verkligen bort till en annan värld vilket gjorde att jag började senare läsa lite mer tjockare böcker istälet för de som var mindre och smala.


Sedan jag började sjuan så har jag läst över hundra böcker vilket jag kan säga att jag är stolt över. Men den bokserien som alltid kommer under snar framtid och som jag fortfarande håller på att läsa är Sagan om drakens återkomst eller Wheel of Time som den heter på engelska. Jag fick också reda på att till min lycka för bara någon månad sedan att Universal har köpt filmrättigheterna till produktionen och då blev jag väldigt glad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Oscar Hult - 1 november 2008 13:35

Sorry, glömde blogga igår och jag hoppas att ni inte är arga på mig för det.   Vaknade bara för 40 minuter sedan vilket var ännu ett tecken på att jag är en riktig sömntuta. I alla fall när jag är ensam hemma utan inställd alarm på mobilen. Far och b...

Av Oscar Hult - 30 oktober 2008 22:58

We'll drink the wine till the cup is dry And kiss the girls so they'll not cry And toss the dice until we fly To dance with Jak o' the Shadows   We'll dance all night while the moon runs free And dandle the lasses upon our knee And t...

Av Oscar Hult - 30 oktober 2008 16:34

Hallojsan. Här sitter man på datorn nu igen efter ett regnig resa till Kalmar och tillbaks. Ute just nu så har det börjat snöa för första gången i år här i lilla Alsterbro och det har redan blivit mörkt ute. Vi var och shoppade lite vid Giraffens köp...

Av Oscar Hult - 30 oktober 2008 11:46

Då var det morgon igen och som vanligt så blev man väckt av morsan redan vid 11.00 >.<. Jag är en som vill helst sova minst en halvtimma till :P Ska snart tvätta håret, varför har jag ingen aning om eftersom det är morsan som tjatar. Sedan ska ...

Av Oscar Hult - 29 oktober 2008 13:36

Det är en sak som jag tänker ganska mycket på. Jag vet att det låter lite självömkande men jag skäms en aning för att jag aldrig har varit kär eller fått min första kyss även om jag i december blir 17.5 år gammal och frågan som jag jämt ställer mig ä...

Presentation

Omröstning

Har du läst Sagan om drakens återkomst (Wheel of Time) av Robert Jordan?
 Ja
 Nej
 Håller på
 Gav upp

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards