Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Tillbaka från Tyskland!

Av Oscar Hult - 28 oktober 2008 20:54

Nu var det väl ändå tid att blogga nu igen. Nu efter fyra dagar i Tyskland med bad och kussar :D


Allt började på lördag morgon klockan 07.00 då jag blev väckt av morsan och vi hade en familijefrukost. Sedan så packade jag i alla saker och laddare som jag hade laddat under natten och stoppade de i min och brorsans gemensamma väska. Sedan så tog jag tag i min kudde och en filt och satte mig i bilen och var ett par minuter senare på väg mot Trelleborg. Jag fick övningsköra första vägen vilket jag körde till Växjö för att sedan byta plats med farsan och började läsa i Brisingr därbak i bilen.


Någon timme senare så stannade vi och åt lite ficka vid Höör där vi träffade på mina kussar Daniel och Sofie. Sedan så åkte vi iväg igen och var några timmar senare vid båten där jag lyssnade på min Walkman och spelade lite på min PSP.


Väl framme så checkade vi in och sedan åt lite mat och gick sedan ner till badet där jag verkligen kunde slappna av i den varma bubbelpoolsgradiga bassängen där jag bara njöt. Två timmar senare så gick vi tillbaka till vårat rum där vi alla tittade på en gammal film vid namn "Vi hade i alla fall tur med vädret" och den var ganska rolig. Sedan så gick vi till sängs och sov gott under den natten.


Nästa morgon så gick mamma, pappa och faster Evy iväg en runda vilket vi sedan stötte på igen efter att ha tagit en liten tur med ångloket. Sedan så traskade vi hem igen efter att ha vandrat omkring lite och jag var lite butter eftersom jag är inte precis ute-och-går typen och två timmars gående tog verkligen kål på mina fötter, speciellt eftersom det regnade sedan den sista halvtimman. Sedan så åt vi mat vilket var ris och fläskfilé. Sedan så följdes det av att vi gick och badade igen och ruschkanan var totalfull när vi redan kom dit :P


När det slutligen blev tisdag (alltså idag) så checkade vi ut ur hotellet klockan 10 och åkte med båten vid 13.00 ungefär. Jag tittade på det som visade på tv4 på båten på tvn vilket var några serier som jag inte har ett större intresse av men kan titta på då och då när jag inte har något för mig annars. Vid 17.00 ungefär så lämnade vi båten och färdades hem och sjöng allsång på Mamma Mia-cdn som vi har från Mamma Mia filmen. Min favoritsång från filmen däremot så Our last summer. Det förvånar mig att den inte var lika stor som alla dem andra stora hits av Abba.


Vi stannade till vid Växjö och med en viss tid av tjatande så övertygade jag och brorsan honom att stanna vid ett Drive-in på Mcdonalds eftersom vi var så sugna på det så jag tog en Mcfeast och en 4-pack mcnuggets. En timme senare så var vi hemma igen och här sitter jag. Kanske bloggar igen lite senare men det får vi se.


Må du alltid finna vatten och skugga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Oscar Hult - 1 november 2008 13:35

Sorry, glömde blogga igår och jag hoppas att ni inte är arga på mig för det.   Vaknade bara för 40 minuter sedan vilket var ännu ett tecken på att jag är en riktig sömntuta. I alla fall när jag är ensam hemma utan inställd alarm på mobilen. Far och b...

Av Oscar Hult - 30 oktober 2008 22:58

We'll drink the wine till the cup is dry And kiss the girls so they'll not cry And toss the dice until we fly To dance with Jak o' the Shadows   We'll dance all night while the moon runs free And dandle the lasses upon our knee And t...

Av Oscar Hult - 30 oktober 2008 22:11

Att läsa är någonting gjort sedan jag var väldigt ung men det var inte förrän jag började i högstadiet för lite mer än 4 år sedan som jag började läsa på allvar då vår svenskalärare gav oss varsin läsdagbok där hon uppfodrade oss att skriva vilka böc...

Av Oscar Hult - 30 oktober 2008 16:34

Hallojsan. Här sitter man på datorn nu igen efter ett regnig resa till Kalmar och tillbaks. Ute just nu så har det börjat snöa för första gången i år här i lilla Alsterbro och det har redan blivit mörkt ute. Vi var och shoppade lite vid Giraffens köp...

Av Oscar Hult - 30 oktober 2008 11:46

Då var det morgon igen och som vanligt så blev man väckt av morsan redan vid 11.00 >.<. Jag är en som vill helst sova minst en halvtimma till :P Ska snart tvätta håret, varför har jag ingen aning om eftersom det är morsan som tjatar. Sedan ska ...

Presentation

Omröstning

Har du läst Sagan om drakens återkomst (Wheel of Time) av Robert Jordan?
 Ja
 Nej
 Håller på
 Gav upp

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards